Sunday, March 22, 2009

Marcos Valle - Meu Herói (1974)



Jeg ble alldeles fjetra da jeg nylig fant ut at denne låta, et av Marcos Valle sine aller fineste øyeblikk, eksisterer i form av denne herlige musikkvideoen på Web 2.0! Høy underholdningsverdi! Om noen vil prøve seg på en frekk søndagssemotisk tolkning av videoen, hadde det blitt satt stor pris på. Jeg for min del klarer ikke annet enn le. Av videoen, altså. Låta gir meg frysninger. Marcos Valle er en popmusikalsk kunstner av et kaliber som er sjelden kost.

Lydkvaliteten på denne videoen, er så som så. Låta kan etter sigende høres på Spotify, og den er også tilgjengelig på CD og vinyl, sistnevnte blant annet på eBay as we speak. Selvsagt finnes den også nedlastbar ute i bloggosfæren, men den får du eventuelt finne fram til sjæl!



Takk til gode mennesker på Underskog som har vært med på å lage denne posten enda bedre.

Bonuslåt: Marcos Valle - A Paraíba Não É Chicago (1981)

No comments: